Hjertekontroll

Hei igjen! 😀😀😀😀

Jeg må bare dele en veldig god nyhet med dere som leser. Som jeg skrev forrige dagen var Levi og jeg på hjertekontroll i går. Hadde en liten følelse av at Levi ikke ville ligge stille gjennom undersøkelsen, noe han heller ikke gjorde. Han sa klart i fra om at dette var uaktuelt, helt til han fikk servert kjeks og barne tv. Den gode nyheten kommer nå.. Levi sitt hjerte pumper sterkt og den ene av de to lekkasjene han har på hjertet har lukket seg igjen, av seg selv! Neste kontroll er ikke før om 2 hele år, og for første gang fikk jeg ut av Rikshospitalet og følte en lettelse. En lettelse fordi hjertet er bekreftet fint, levbart og sterkt. Lykkerus i hele kroppen hadde jeg i går. I dag også forsåvidt😀 Jeg fikk stilt en del spørsmål ang covid-19 og bekymring for dette med tanke på Levi. Der fikk jeg også alle svar jeg har grublet på. Jeg synes som regel det bedre å spørre direkte enn å leke hobbylege på Internett om kveldene. Da gir jeg meg selv bare mer nerver og uro. Det står så mye rart fra utroverdige kilder og er det én ting jeg har lært siden Levi kom til verden, er at de meste av bekymringene jeg har laget meg i hodet – aldri har blitt noen bekymring. Det er helt andre ting som finner plass i den boksen, og det er som regel helt andre bekymringer enn det jeg har tenkt.

Blid og fornøyd gutt før hjertekontroll
Blid og tøysete gutt før hjertekontroll😊

 

 

 

 

 

 

 

Superstolt mamma. Han skulle bare visst hvor mye han har vært igjennom ❤️

Uansett.. Vi feiret tidlige hjertekontroll med besøk til Maria og Nelia. Maria har fått en liten datter og jeg har blitt tante til verdens søteste jente! Hun har allerede fylt 1 år og de er så søte mot hverandre. Jeg fikk litt gode men rare følelser da jeg var med på Maria’s fødsel. Akkuratt på samme sykehus som jeg fødte var det ogsåa. Samme lukten, gangene jeg kjente så godt, barsel avdelingen som var akkurat slik jeg husket den. Fødselen hennes var ikke sånn jeg opplevde min fødsel akkuratt. Det er det den lengste og sykeste fødselen jeg har vært med på. Endte i hasterkeisersnitt og jeg krangla til og med med jordmora hennes et par ganger🤪 Ære være Maria, som er alenemamma og klarer det med glans! Det kan jeg jo også skrive et innlegg om en gang. Hvordan det var å være tilskuer gjennom en fødsel og hvilke følelser som kom tilbake etter de lange sykehusoppholde e vi hadde det første halve året etter Levi ble født. Nelia er verdens vakreste! Og alt er bra helsemessig. Dén gaven burde alle mennesker ta til seg❤️ Det er ikke en selvfølge.

Levi er veldig omsorgsfull med Nelia. Han har fått en dukke her hjemme også faktisk. Den heter “BEBI”. Han steller og ordner med den. Noenganger blir den slengt i veggen etterfulgt av “nei BEBI”, så den relasjonen med “BEBI” litt ambivalent for å si det slik😂

 

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

2 thoughts on “Hjertekontroll

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top