UKEN SOM HAR VÆRT 😊🤢🥵

Hei mine søte lesere!

Jeg hadde store planer for å vise dere helgen på fjellet og uken derpå, men det gikk ikke helt etter planen. Jeg har vært i skikkelig dritt-form og alt har føltes håpløst. Først og fremst leser jeg for mye aviser og angsten for deltaviruset har tatt over mye av tankene mine. Når jeg leste at mange barn i USA er innlagt med delta viruset, kjente jeg på en redsel IGJEN og jeg blir seriøst helt nervevrak av dette her. Jeg er så redd for Levi og ser for meg det verste. At han blir innlagt på sykehuset, at ingen leger får hjulpet han osv. Jeg drømmer om det, gråter, blir redd for å sende han i barnehagen and so on.. Jeg kan jo ikke la barnet mitt være inne konstant og barnehagen er viktig for han, for alle barn. – venner, lek, kreativitet.. Jeg blir også sliten av å ha han hjemme når nettene er dårlige, så enn så lenge sender jeg han dit. Jeg holdt han hjemme på mandag pga dårlig nattesøvn, men bestemte meg for å sende han i barnehagen fra tirsdag. Han løper inn i barnehagen blid og førnøyd, noe som sier meg at han stortrives. Ingenting gleder meg mer enn det, så jeg må bare puste med magen og gi slipp på det jeg ikke kan kontrollere. Det er ikke alltid like lett når jeg føler meg på mitt beste når jeg har full kontroll. Kanskje derfor jeg hater å fly også, derav null kontroll. Slitsomt er det. Men sånn er jeg bare, og sånn har jeg alltid vært. Jeg er vel ikke helt alene der kanskje?

Uansett.. Turen på fjellet var så utrolig morsom. Det ble ikke så mye avslapning da jeg kom opp og skjønte at denne festivalen var en heidundranes fest fra torsdag-søndag. Jeg kan vel si at jeg som ikke er vant til å drikke store mengder alkohol over flere dager fikk kjenne på det denne helgen. Jeg lo så jeg fikk bremsespor i trusa (ikke bokstavelig talt), jeg dansa og sang til jeg ikke hadde stemme igjen, jeg klarte til og med og diskutere med Iselin Guttormsen på Instagram. Den diskusjonen gidder jeg ikke skrive om, men bare la meg si at jeg liker den dama mindre etter måten hun svarte meg på😊

Jeg kastet opp fire ganger på hjemveien søndag, følte meg dårligere mandag og endte opp hos legen på tirsdag. Jeg trodde jeg hadde fått en betennelse i bukspyttkjertelen da jeg både kastet opp og satt konstant på do de fleste timene i døgnet. Null søvn og helt ute av meg selv. Leverprøvene mine var fine heldigvis, men en matforgiftning var resultatet. Så nå har jeg lagt alkohol på hylla for en god stund. Jeg er ikke flink nok til å slappe av når jeg først har barnefri. Jeg får overtenning og tror jeg er 25 år igjen, noe jeg faktisk ikke er. Note to self: bruk barnefri til å slappe av!

Jeg tok vaksinen på onsdag også. Kom selvfølgelig en dag for tidlig enn da jeg var satt opp, men jeg klarte å få helsepersonellet til å sette den på meg likevel. Jeg fikk Moderna denne gangen, og Pfizer første gang. Var egentlig ikke så sikker på om jeg ville det, men hey – jeg vil bare være fullvaksinert! Og dårlig ble jeg, men nå begynner jeg å føle meg bedre! Jippi! Jeg er fullvaksinert folkens! 😀 Nå bare håper jeg at de snart har nok statistikk på å vaksinere barn på Levi’s alder. Den dagen en lege ringer og sier det, skal han vaksineres for jeg blir klin kokkos snart. Han er lungesyk fra før og jeg orker ikke de store fjellene på skuldrene mine lenger. Jeg blir psykisk dårlig av dette her😣

Nå har vi reist til den “lille stugan” i Sverige. Mitt paradis og stedet jeg virkelig finner ro. Levi lever sitt beste liv her og vi tar alt piano. Rolig, lite mennesker, sandstrand, gress og god mat og selskap. Den skal kanskje legges ut for salg, noe jeg kan forstå da det tar 3.5 timer å kjøre ned, men når du først kommer ned er kjøreturen glemt. Jeg elsker denne lille hytta!

På mandag skal jeg på møte med Levis nye støttepedagog og logopeden hans, Kristin. Hun er så sykt dyktig og kul. Hun har sagt jeg burde bli logoped og det tenker jeg ofte på selv.. Kanskje en dag. Tenkte jeg kunne skrive litt om Levi’s mål når det kommer til språk osv etter møtet på mandag. I det siste har det kommet masse nye ord og det er så gøy! I barnehagen på onsdag hadde han sagt: “Knekkebrød” og hjemme vil han gjerne se fantorangen I dyrehagen med episoden “struts”. Han sier “struts”, dere! Struts av alle ting 😂 Han har også begynt å si “tørst” istedenfor tegnet for tørst. Sånne små ting er store for oss! Nok et langt innlegg fra meg.. 🥴🤓

Ønsker dere en fin helg videre!

 

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

4 thoughts on “UKEN SOM HAR VÆRT 😊🤢🥵

  1. Du är stark kvinna det är så kul att läsa om er sänder er många kramar!kerstin

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top