God morgen! 🥱 Undervisning om «spesielle» behov

Hei på deg!
Hvordan har du det? 🙂🙃

I dag har jeg en spennende dag i vente. Jeg ligger nå på studenthybelen og tenker over dagens program for undervisning. Endelig skal vi ha en hel dag om «barn med spesielle behov». For meg, som mor til Levi, synes jeg dette temaet er ekstremt spennende. Grunnen til dette er fordi jeg selv har en sønn som har EKSTRA behov, ikke spesielle behov. Allerede der har underviseren min ikke tenkt på at barn med funksjonsnedsettelser, trenger ekstra hjelp. Den hjelpen de skal få i Norge, krever ekstra ressurser og hjelp til å klare og fungere best mulig i samfunnet. De krever ekstra behov. Ikke spesielle behov. Jeg utdanner meg til pedagogisk leder i barnehagelærerprofesjonen, noe som innebærer store ansvarsområder for en barnegruppe. Dette er så spennende for meg, men pensum som skulle leses til i dag, kan jeg allerede. Jeg må innrømme at jeg grugleder meg. Hele forrige studieår og nå på fjerde semester i på mitt andre studie år, har det vært lite fokus på barn med ekstra behov. Jeg valgte dette studier, med en eldre bachelor i lommen, fordi jeg har fri i helger og ikke må jobbe senere enn 17.00. Dette handler om en strategi hvor jeg har ekstra tid til Levi. Vi kan jobbe mer, vi kan få mere tid sammen i helgene osv. Hvis Levi trenger å komme til mitt fremtidige arbeidssted, kan han få leke og hjelpe meg med å lage morgendagens kaffe. Dette er fremtidige tanker. Jeg prøver å tilrettelegge, men først må jeg bestå flere eksamener i mai. 🥴 Dette blir en spennende dag for meg!

LAG deg en fin dag i dag a ❤️

Klem fra Sarah

fra studenthybelen i dag🥱

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top