IM BACK, for now.

Hallo dagbok og eventuelle lesere.

– er det lenge siden. Det er alltid en grunn, og her har det vært mye som har skjedd siden sist jeg skrev.

Jeg velger å ikke skrive noe mer om hvorfor, men Levi har det som plommen i egget. Takk Gud der oppe, for at det ikke var noe med Levi´s helse denne gangen. Denne gangen var det faktisk jeg som fikk en sjokkerende nyhet, to uker tilbake i tid. Jeg er litt inn og ut av sykehus om dagen selv, men jeg skal klare dét jeg går gjennom nå, med glans. Jeg er sterk, jeg har hatt mine traumatiske opplevelser tidlig i livet, men jeg er sterk. Jeg har aldri følt meg sterk tidligere, men når denne beskjeden kom er det “bare å brette opp ermene” og la kunnskapsrik helsepersonell hjelpe meg med det som måtte være.

And the dramatic awards goes toooo:

crying selfie lol :p
crying selfie lol :p

 

Det er faktisk lov til å gråte i alle mulige hendelser. Gråting jo en type medisin, føler jeg. Noen ganger gråter jeg fordi jeg er så takknemlig, noen ganger fordi jeg savner mommon min, andre ganger fordi ting er vanskelig. Jeg har også snakket med Levi om å være lei seg. At det er lov å gråte og bli trist.. Og at det går over, og at trøst hjelper når man er trist. Min strategi pr dags dato er å være den omsorgsfulle mammaen hvor alt er som før, også gråter jeg heller i badekaret når Levi har lagt seg og sover søtt. En god koordinering fra min side. Badekar for alltid <3

Apropos Levi og badekar.. Her er et bildet som viser hvor glad Levi er. Hver eneste dag. Han er en lykkelig liten gutt som har masse nye ord om dagen. Han er litt av en herme-gås og spør mye “hva er dét?” om dagen. Det hjelper meg at han har en indre motor som vil lære mer. Det går saktere, men det går fremover. Akkurat sånn det skal gjøre.

I vanskelige tider er det absolutt noen fine ting også. Dette skriver jeg fordi har jeg mennesker og familie rundt meg som støtter og bryr seg. Det hjelper så! Jeg tenker ofte over hva jeg hadde gjort uten familien og vennene mine. Jeg tenker ofte på de som kanskje ikke har familie, venner eller et nettverk av støtte. Jeg tenker også på Krigen i Ukraina. Jeg har drømt mange fæle ting den siste tiden, og jeg har så vondt av at livet liksom skal gå videre.. Jeg ber for ofrene og håper Norge gjør alt de klarer for å få reddet familiene som står igjen uten noe, eller noen..

Tusen takk til familie og venner som står meg nær. Takk for all støtte <3

Takk til babydaddy for min favoritt-drikke (har slutta med daglig cola inntak) og lefse. Altså.. Hvem liker ikke lefse?!
Og hvem elsker ikke deg da, Levi. Du får meg alltid til å le. Jeg elsker å være mammaen din over alt i hele verden <3
Takk for take away, brus og godt humør. Takk for at du alltid ler med meg. Takk for at du er min aller beste venn gjennom alle år. Mariah Carey for ever :p hehe
Takk til Anne Kari og Magnus for fine blomster, frokost og god energi. Et tips fra meg: følg de på instagram. Kontoen heter; oppmedingrid. Jeg lærer mange fine triks av Anne-Kari når det kommer til språk osv, pluss at Ingrid er Levi´s kjæreste. Jeg tror han vil bestemme kjæreste selv, men jeg geleider han fint mot denne lille superjenta i fremtiden. :p
Takk til meg selv for styrken jeg har <3 (Hemmeligheten er et superbarn som Levi)

Jeg er forhåpentligvis bedre om noen uker, og hvis jeg blir sengeliggende på sykehus noen dager, kan jeg kanskje blogge litt – hvis jeg har tid og ork til det. Jeg startet denne bloggen i en traumatisk periode da Levi ble født. Og jeg skriver igjen nå, midt i et traumatisk greie. Jeg tror jeg bare tyr til et tastatur for å skrevet ned litt tanker. Notatbøkene mine fylles ned, men så kom jeg jo på at jeg har en blogg som har støvet litt bort her på internettet. La oss se om det går an å puste bort litt støv av denne. Men bare hvis jeg har lesere. Så lenge jeg har mer enn to lesere, skal jeg fortsette å la denne bloggen bli en liten del av livet mitt igjen.. Kommenter også gjerne! Tips, triks og kommentarer taes imot med åpne armer 🙂 

Se så fine bilder jeg tok her forleden, da Levi og jeg var på hytta med “mommo” og “poppo” 🙂
Så vakkert! Uten filter selvfølgelig.

 

 

 

 

 

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

6 thoughts on “IM BACK, for now.

  1. Koselig å høre fra deg igjen, men trist at du ikke har det så bra. Godt Levi har det bra da. Fortsett du bare og skriv og god bedring ❤️😀😀😀 Trine

  2. Jeg leser og følger med som vanlig ❤️ alltid en fryd å lese om hverdagen deres, blir så glad av de morsomme sprellene du og Levi finner på. ☺️ Stå på Sarah, du er sterk. Stor klem!

  3. Som Ole Brumm så fint sa;
    Du er modigere enn du vet, sterkere enn du tror og klokere enn du forstår💛
    Jeg heier på deg, Sarah! Skriv, luft tankene og la det føle deg bedre.
    Stor klem!🥰

  4. Koselig at du skriver igjen 🙂 jeg har savnet dine fine ord.
    Leit at du sliter om dagen, men håper du får den hjelpen du trenger 💓💪
    🐻 bamseklem

  5. Masse klemmer og gode ønsker om en fin sommer til deg og Levi og den fine mamma’n din ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top