En høstdag

Hey dagbok! Lenge siden sist.

Ting føles bedre. Lettere. Å være Sarah. Hu som kan overtenke og føle for mye til tider. Hun som har glemt den hun var men som har blitt klokere, mer erfaren, mer sårbar. Mamma ble jeg, og ingenting har føltes bedre for meg. Å være en mamma med ro.

Jeg ble jo fortalt at det første året ville bli tøft. Mange henvendelser fra ulike instanser, mange greske ord og forklaringer, tunga rett i munnen til alle døgnets tider. Meninger, usikkerhet, redsel. Overtenking, telefonsamtaler til sykehus. Diskusjoner, depresjon, latter, tårer, glede.

“Time will tell”, sang Bob Marley. Og tiden har vist at jeg trengte tid. Tid til å bearbeide, tid til å se og akseptere at Levi er frisk. Akseptere at han kan leve et fint liv med hjertet sitt.

Alt blir en vanesak om du bare kommer deg inn i vanen. Det kan være vanskelig, men nå tenker jeg ikke over at han er hjerteoperert. Den vanen trodde jeg aldri skulle vendes. Tid.

Jeg har masse å fortelle. Levi skal opereres om 10 dager. Tilbake på Rikshospitalet for en dag eller to. Mandler og polypper står for tur. Håper vi slipper oksygentilførsel om natten etter dette. Han bruker den forresten ikke uansett, da Levi er sterk nok til å ta av seg masken og pælme den i veggen.

Akkurat nå sitter jeg på en benk i sola, og Levi sover i vognen sin. Det er feber i hus og røde prikker på kroppen. Tror det kommer av mmr-vaksinen han tok forrige uke… Jeg var på vei ned til legevakten i går kvekd etter et liten gråteseanse hvor jeg hadde fått for meg at dette var hjernehinnebetennelse. Snakket med naboen om mmr-vaksine og sønnen hennes fikk feber og røde prikker. Ro deg ned, Sarah. Men ikke for mye. Ingenting skal unnvikes i hodet mitt. Slitsomt. Kontrollerende. Men kontroll gir meg ro. Kanskje ikke alltid for mannen jeg bor med.

Uansett. Jeg har slettet sosiale medier igjen og har kun bloggen å kommunsiere på. Jeg tenkte jeg kunne lage en liten snutt, så dere kan se Levi og utviklingen hans. Er det noe mer du lurer på, så legg gjerne igjen en kommentar så kan jeg svare på filmen.

God søndag til dere. Nydelig høstvær idag ass🍂🍃

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

One thought on “En høstdag

  1. Åh endelig var du tilbake på bloggen!! Gleder meg til å se video av lille fine levi❤❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top