☀️☀️☀️BROR☀️☀️☀️

En søndag med broren min på himmelen☀️
For de som inne skjønte overskriften så betyr “broren min” selveste sola sjæl. Og i går lyste den fint, utenom en regnskur på ettermiddagen. Vi skal ikke prate om været, men til mine litt eldre lesere så kan jeg kanskje tro at dere lurer på hvorfor jeg kaller sola for “broren min”. Her i Oslo sier vi “bror” til kompisene våre. Det betyr noe positivt. Undervurderer jeg mine eldre lesere nå? 😂
Jeg er faktisk oppvokst på stedet jeg bor nå men flyttet ut av Oslo da jeg gikk i syvende klasse. Jeg flyttet til det vennene mine kalte “landet” (klassekameratene mine fra Oslo trodde jeg skulle flytte til skogen), men der var faktisk aksenten breiere enn både Oslo- slængen og Erna Solberg i diameter tilsammen. Det såkalte “kebab språket” sitter fortsatt litt i, og “Santa Mozarella!” om jeg overfører det til sønnen min i fremtiden. Jeg er en stolt østkantjente! Hvem av mine barndomsvenner husker ikke feriene på Hudøy liksom? Det var livet det, dere.

Nå er jeg 30 år gammel, og burde begynne å legge fra meg noen visse gloser. Jeg tenker litt ekstra på hvordan jeg uttaler meg og det er på tide. Så nå er det ikke mere “hei brur” til kassemannen på REMA over gata. Nå er den nye Sarah noe som dette. “Hei på deg du. Hatt en fantastisk start på morningen din i dag?” Pappa blir forresten irritert hver gang jeg sier “liksom” i telefonen også. Altså.. “liksom”, liksom? Hvem bryr seg om man sier liksom da?! Jeg merker at jeg begynner å bli eldre ja, men det gjør pappa også. Hvem blir irritert for at noen sier “liksom” så mye? Ærlig talt.. Vi lever i 2021. 😅

Jadda.. Jeg prøver alltid å skrive korte innlegg, men det ender alltid opp med mye. Jeg pleier å skrive fra mobilen eller macen min før jeg legger meg, og da skriver jeg som oftest det jeg tenker på akkurat der og da. Jeg gleder meg til litt større ting dere kan se og lese om etterhvert. Jeg har noen personlige mål for Levi i år og la oss sammen se om det går! Hadde ikke det vært litt morsomt da? Kanskje jeg får masse tips av dere også! Ja-ja, later anyways.

Som sagt tittet sola frem igjen i dag. Nå er det bare å nyte den før sommeren snart er over og høsten står for tur. Høsten er min favorittårstid, og jeg gleder meg til alle de fine fargene som kommer. 🍁🍂🍃

I dag våknet Levi kl 08.00 (jippi), med bare noen oppvåkninger på natten. Det er en drømmenatt for oss, samtidig som dagen derpå alltid blir bedre når Levi har sovet godt. Vi spiste frokost, koste oss med et varmt bad og en film før Levi tok en ny blund kl 12.00. Jeg satt som limt til macen min for å prøve og få overført alle filmer og videoer av Levi fra han ble født, slik at jeg kan få med noen klipp tilbake i tid når jeg skal vise dere videoklipp eller vlogger i senere tid.

Etter Levi våknet dro Kim, Levi og jeg en tur til en superfin og koselig liten familie rundt svingen. De har også en gutt med downs syndrom som heter Elliot. Han ble født 9 mnd før Levi og hun tok kontakt med meg via bloggen. Like etter vi addet hverandre på Facebook, fant vi ut at vi bodde et steinkast unna hverandre. Nå sees vi på butikken av og til, sender litt meldinger til hverandre og gir hverandre tips og råd. Hun er utdannet lærer og er veldig flink med tegn-til-tale. Jeg får masse inspirasjon av henne, og det er akkurat dét jeg trengte for å komme i gang med målene jeg har satt for Levi dette året.

Har du sett noe så søtt?! 😍😍😍😍😍😍😍😍To kule gutter med 9 måneder mellom seg i alder.

Nå er Kl 03.00 ca, og jeg burde lagt meg for lenge siden. Når Levi sover så fint som han gjør nå, ender det med at jeg ofte blir liggende ved siden av han bare for å høre hvor vakkert det høres ut. Rolig pust. Ingen store pustestopp. Disse nettene er perfekte i mine øyne. 💫🧚‍♂️🌠💤

Forresten! Jeg tok på selvbruning for en halvtime siden. Lurer på hvordan jeg ser ut om noen timer. Håper ikke barna i barnehagen til Levi blir redde i morgen 😀

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

One thought on “☀️☀️☀️BROR☀️☀️☀️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top