Annerledes enn? Hvem?

Jeg tenker ikke så mye over at Levi har et kromosom ekstra. Og hvis jeg tenker på det, er det alt annet enn sorg som treffer meg. Mere glede. Og stolthet. Han er min sønn. Han er litt meg. Han er litt Kim. Men først og fremst er han Levi. Levi Agus.

Jeg har tenkt litt over det å være ‘annerledes’ i det siste. Annerledes enn folk flest. Det er det jeg har tenkt om Levi. Han er annerledes. Men hvem er egentlig folk flest? Vi er alle forskjellige. Forskjellige individer som prøver å tilpasse oss samfunnet på best mulig måte. Vi kan kanskje se ‘normale’ ut, men ingen andre enn deg selv vet hvordan det er å være deg. Vil du sammenligne deg med alle andre? Neppe. Du lager deg meninger om ting og tang fordi livet gir deg muligheten til det. Er det riktig det du mener og står for? Kanskje for deg, kanskje ikke for meg. Du er annerledes og ingen tenker akkurat som deg. Fortsett og vær annerledes. Please.

Og sånn seriøst.. Hvis ikke denne bolla får deg til å smile så vet ikke jeg☺ Men som sagt, vi er alle forskjellige og du kan jo mene noe annet enn meg. Det er også greit. Vi er jo tross alt forskjellige. Heldigvis.

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

8 thoughts on “Annerledes enn? Hvem?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top