Forrige uke! đŸ”

Lþrdag – lþrdag
SĂžndag 03:26

Jeg har ikke fĂ„tt tid til Ă„ oppdatere dere sĂ„ mye den siste uken, da jeg har vĂŠrt kjempeforkjĂžla som endte med antibitoka og astma medisiner. Det er lenge siden jeg har fĂžlt meg tett i hodet, nesa, og vond hals samtidig. PrĂžv Ă„ test det ut med en gutt som ogsĂ„ har vĂŠrt veldig forkjĂžla men som har energi som en duracell ape. 😅 NĂ„r vi fĂžrst snakker om ape. (NĂ„ gĂ„r jeg ut av konteksten og bare begynner Ă„ skrive masse rart.. MEN til du som mente jeg er rasist nĂ„r jeg kaller levi for lille ape, du er egentlig ganske morsom. Jeg kaller han det, fordi han sĂ„ ut som en liten ape-baby som baby og han oppfĂžrer seg som en apekatt stadig vekk innenfor husets fire vegger. Han har jo begynt Ă„ oppfĂžre seg litt sĂ„nn utenfor husets fire vegger om dagen ogsĂ„ faktisk. Derfor kan du slappe helt av, du som ble sĂ„ bekymret. Jeg er ingen rasist. Jeg kommer fra Oslo Ăžst, prater bredt og pappaen til barnet mitt er fra Asia. đŸ„°

Her skulle vi sjekke hvem som hadde hvitest tenner. Jeg vant😜
Her skulle vi se hvem som hadde hvitere tenner. Jeg vant â˜ș

Jeg liker Ă„ kunne skrive hver dag, og noenganger tror jeg at jeg kan fĂ„ til det. Noen ganger skriver jeg kanskje flere innlegg om dagen ogsĂ„, men det kan vĂŠre i perioder jeg har mye jeg vil skrive om. OgsĂ„ kan det bli stille en stund.. Som denne uken. Og de siste Ă„rene😜 Da kan jeg heller skrive et lengre innlegg i dag 😂 om uken som har vĂŠrt:

Forrige lĂžrdag:
Forrige lĂžrdag var Levi syk. Pappaen hans kom for Ă„ avlaste meg sĂ„ jeg kunne finne pĂ„ noe gĂžy. Det jeg valgte Ă„ bruke tiden pĂ„ var Ă„ kjĂžpe maling til hele leiligheten. I tillegg kjĂžpte jeg noen lyslenker til jul, som Levi og jeg dekorerte sammen rundt soverommet mitt😂 Det sĂ„ ikke helt nydelig ut, men Levi elsker det og jeg elsker jul. Jeg fikk til og med tatt meg en runde pĂ„ avfallssorteringen og kastet ting som har blitt Ăždelagt i sommer. Nye blomster kjĂžpte jeg, og mens jeg stod og plantet litt pĂ„ terassen, kom naboen med et deilig glass vin til meg. Vi har terasse vegg i vegg, sĂ„ det er ekstra kos og ha naboer man oppriktig setter pris pĂ„ – som paret vegg i vegg her. Hun skulle male stua, sĂ„ i all handyman opplegget vi drev med mĂ„tte vi nesten ta et glass fordi
 Ja, fordi vi er handymen. Eller damer da. SkĂ„l for det, Lena!

SkÄl!

SĂžndag:
PĂ„ sĂžndagen begynte jeg Ă„ kjenne meg ganske forkjĂžlet og dĂ„rlig. Det samme var Levi. Vi var hjemme hele dagen, noe som er drit slitsomt nĂ„r man selv er dĂ„rlig😅 Jeg fikk ryddet litt mellom slagene av barnetv, leking, lage mat, bade osv, cpap osv. Da renset jeg hele kjĂžleskapet og prĂžvde Ă„ organisere det litt. Levi dro til mamma litt utpĂ„ dagen og jeg fikk besĂžk av en venninne pĂ„ kvelden. Jeg fĂžlte meg som en dĂ„rlig venninne fordi jeg bare lĂ„ pĂ„ sofaen uten Ă„ si sĂ„ mye, men feber og venninnebesĂžk var ikke det smarteste, kanskje. Hun kom pĂ„ eget ansvar med glede, sa hun. Det var hyggelig likevel selvom jeg fĂžlte jeg ikke fikk puste der en periode.

FĂžr!

Mandag:
PÄ mandag var jeg verre. Potte tett. Og slet fortsatt med pusten. Levi hadde kontroll pÄ sykehuset om en veldig spesiell type diabetes. Jeg kommer ikke inn sÄ forkjÞla som jeg var, og Levi var ikke i form heller, sÄ vi utsatte det. Litt dumt, for denne timen er jeg veldig spent pÄ. Hvis dere vil vite mer om dette, sÄ kommenter gjerne. Resten av dagen var vi litt hos mamma, fÞr vi dro hjem og tok en tidlig kveld begge to.

Tirsdag:
PĂ„ tirsdagen var jeg dĂ„rligere igjen og Levi begynte Ă„ vise meg et behov som jeg oppfattet som “nĂ„ er jeg dritt lei deg, mamma. Jeg vil mĂžte venner.”. Jeg fikk sĂ„ dĂ„rlig samvittighet samtidig som jeg var redd for at sende han i barnehagen med snĂžrr osv. Jeg er sĂ„ obs pĂ„ Ă„ holde levi hjemme nĂ„r han er syk. Man vet aldri om noen barn er i en risiko gruppe eller noe sĂ„nt, derfor er det, for meg personlig, viktig Ă„ vĂŠre hjemme selvom man kan bli “smĂ„gal av det til tider.”

Onsdag
Onsdagen ringte jeg barnehagen og sa at Levi var snĂžrrete men ellers i fin form. Jeg ville holde han hjemme fra smitte. Da sier hun ene som jobber der: “Å, kommer ikke Levi? Vi savner han her veldig mye alle sammen. Send han i barnehagen, sĂ„ kan han fĂ„ sove og slappe av med c-pap her. Da kan du fĂ„ hvile litt ogsĂ„.” Jeg trodde det mĂ„tte vĂŠre sang i mine Ăžrer nĂ„r hun sa det. Leverte levi sent, dro hjem og tok meg en dusj, sov litt pĂ„ sofaen og gjorde meg fysisk og psykisk klar til Ă„ bli med pĂ„ feiringen av Levis pappa. Kim ble 33 Ă„r, og vi feiret ute med god mat, en Levi som skrek pĂ„ kelneren fordi glasset med is som han fikk, ble tomt, en liten tur inn i mathallen der han holdt pĂ„ Ă„ rive ned bĂ„de olivenoljer og greier. Rett hjem, bad og i seng. Jeg synes vi er flinke foreldre som er sammen om Ă„ feire bursdager. Levi skal alltid fĂ„ oppleve at mamma og pappa feirer bursdager/hĂžytider sammen.

Torsdag:
Torsdagen var legebesĂžk, antibiotika og alt det jeg trengte for Ă„ bli bedre. Fortsatt ikke frisk sĂ„ det ble en “rolig” dag hjemme. Planleggingsdag i barnehagen stod for tur, sĂ„ vi var hjemme, tegnet, malte litt, spilte pusleslipp og diskuterte om Levi skulle ha pĂ„ c-pap eller ikke 😅

Fredag:
PĂ„ fredagen dro jeg til tanta mi for Ă„ hjelpe henne med Ă„ vaske huset hennes. Det er stort og fint, og tar tid, men jeg fikk vĂŠrt litt med fetteren min og dĂ©t var veldig hyggelig Ă„ se han igjen. Hentet Levi hos mamma og dro pĂ„ middag til en venninne, i ca 1 time tilsammen. Da var Levi lei, og vi dro hjemover igjen. Venninnen min ble med over til meg, hun fikk lekt med Levi litt. Jeg sovnet sittende i sofaen som vanlig, ca tre timer etter Levi hadde lagt seg. Hun dro videre ut, mens jeg lĂ„ og sov😂 Mama LlFE deluxe!

Fetteren min fikk en voks av meg til jul i fjor, og ville vise hvilke type sveiser han kunne lage av den.
Her er sveis nr 2! MĂ„ si denne voksen gjorde det den skulle 😂

 

LÞrdag var en morsom dag pÄ mange mÄter men jeg orker ikke skrive mer.. Den historien kan jeg skrive ikveld nÄr Levi sover. Det skjedde jo selvfÞlgelig meg av alle. Surrehue heter jeg. To be continued..

Hvis du har lest alt dette nĂ„, er du en person som jeg virkelig setter pris pĂ„. FĂžler dette innlegget ble ganske kjedelig. Bryr noen seg egentlig om dette? Og lengden pĂ„ innlegget ogsĂ„ 😂😅 Klarer ikke stoppe noenganger.

Dere er ganske mange som leser her, gi meg gjerne tilbakemeldinger under pÄ kommentarer! Please! Hva vil dere at jeg skriver mer om? Mindre skriving og mer bilder? Eller omvendt?

 

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal fÄ hilse pÄ verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har ogsÄ en hjertefeil som gjÞr at han mÄ gjennom en Äpen hjerteoperasjon etter han er fÞdt. PÄ denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det Ä bli mor for fÞrste gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

3 thoughts on “Forrige uke! đŸ”

  1. Kjempekoselig Ă„ lese , som alltid 🙂 Du er en utrolig flink mamma og omsorgsperson, Sarah. Gode minner lages som dere vil mimre om i ettertid. Herlig 💕

  2. Hei, Veldig hyggelig Ă„ lese og fĂ„ fĂžlge dere her đŸ„° bilder og tekst sammen er alltid hyggelig.
    Syns du gjĂžr en flott jobb som mamma til lille skjĂžnne Levi.
    Ønsker dere en fin frisk uke đŸ™đŸ„°

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top