9 dager

Hei alle dere som følger Levi og oss.
Det har vært deilig å la denne bloggen ligge litt på vent. Dette er jo mere en dagbok for meg og den siste tiden har til og med hodet mitt trengt en pause. Jeg har vært deprimert. Alt føles tungt og trist. Jeg blir mest sliten av tankene.. Paranoide og nervøse meg. Neglene mine er bitt av for lengst – jeg som engang ikke biter negler til vanlig..
I går ringte jeg til Rikshospitalet for å høre om operasjonsdato for Levi. Vi fikk vite at han skulle opereres innen fire uker sist vi var på kontroll, og nå har det gått ca 14 dager. Da fikk jeg beskjed om at Levi ikke skulle opereres før i januar. Jeg prøvde å forklare at det må ha skjedd en feil, men jeg ble fortalt at jeg må ha misforstått tidspunkt. Jeg begynte å gråte hysterisk idèt jeg la på røret. Etter litt leting fant jeg nummeret til overlegen som hadde oss på den siste kontrollen. Han sa det måtte ha skjedd en feil og skulle ta kontakt med kirurgene.

Så.. i dag tidlig ble jeg ringt opp. Levi var satt opp på feil liste. Han er nå skrevet opp der han skal være – på hastelisten for operasjon. Neste onsdag skal vi inn igjen. Neste torsdag skal han opereres. Send gode tanker, vær så snill.

Jeg orker ikke å tenke over hvordan alt skal skje. Jeg tørr ikke engang å håpe for mye. Denne operasjonen er stor og komplisert. Den tar 4-5 timer å gjennomføre og jeg vet ikke om jeg vil vite hvordan de skal gjøre det i detaljer.. Jeg vet at prosenten for vellykket operasjon er høy, ca 90%, men det gjenstår fortsatt de 10%…. Nå må jeg bare prøve å leve så godt som normalt i dagene som kommer, for lille gutten min, for lille gutten vår. Tenk at han ikke aner hva han skal igjennom. Han bare spiser, bæsjer og titter han. Uskyldig og uviten. Glad og fornøyd.

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

9 thoughts on “9 dager

  1. Vet du hva jeg synst du skal tenke ? ? Du er heldig for du er sterk nok til og vise verden at det som er anderledes kan også være fantastisk ❤️
    Se på han! Så nydelig som få ❤️ Kos deg, nyt de små øyeblikkene. La ting komme når de skal, alt har sin tid tenker jeg:)

  2. Det kommer til å gå veldig fint, jeg fikk amme dattra mi andre dagen. Lykke til tenker mye på dere❤

  3. Tenker på det hele tiden , lille nydelige guttenrtn ?vår ? Det blir kjempetøft , men må tro det beste , at dette kommer til å gå kjempefint . Blir så bra etterpå . All min kjærlighet til dere . Har jo lest mye om disse hjerteoperasjonenene på rikshospitaelet, over 20 år har disse spesialistene på dette gjort en studie , og ikke en eneste en som det ikke har gått kjempebra med . Må tenke på det , og prøve å være posetiv , Jeg gleder meg så veldig til den første uka etter operasjonen er over . Alt av hell og lykke ♥️♥️♥️Elsker dere over alt 💞

  4. Hei dere. Det skal ikke mangle på positive tanker, jeg sender mine og kommer til å tenke på dere mye i tiden som kommer. Føler med dere, og uroen du kjenner er ikke vanskelig å forstå!!
    Håper du klarer å holde den litt på avstand for det meste, slik at du klarer å nyte øyeblikkene slik som på bildene som viser både deg og pappa med Levi nær dere :-). Og så de smilene dere får da :-), gjør jo også andre glade å se på denne skjønne gutten. Er dere glad i å synge for han? I så fall finn en sang som dere kan synge når han er operert, og er litt sløv av medisiner… han vil helt sikkert høre dere og føle ro (bare å prate til han er jo nok , selvfølgelig, hvis ingen av dere liker å synge 😉 ) Men en slik sang kan kanskje berolige dere også i den perioden.
    Dere er flinke og sterke, (langt sterkere enn dere kanskje føler i denne perioden), Levi ser sterk ut også!! Dette går så bra! Ta vare på hverandre.
    Ser fram til nye oppdateringer når du kjenner for å gi oss utenforstående det 🙂
    mvh Anine

  5. Jammen har han blitt litt av en plugg nå 🙂 Tydelig å se at han vokser og trives og har det bra med mamma og pappa 🙂
    Jeg sender masse gode tanker til dere for hverdagen og 26/10.Bamseklem <3

  6. Håper dere faktisk saksøker sykehuset for at dere ble informert for sent. Ikke bare for pengene sin skyld, men for at disse pengene kan hjelpe både dere og gutten deres til en bedre hverdag. Dere er kjempe sterke og jeg heier på dere. Masse lykke til!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top