Vekt oppgang

Hei, fine lesere.
Har dere hatt en fin dag? Det har vi. Som skrevet tidligere – alle små positive ting i hverdagen gir meg styrke. I dag var vi hos ernæringsfysiologen på Rilshospitalet for å å veie Levi, blant annet. Vektoppgangen hans har gått sakte oppover de siste ukene, så mammahjertet mitt ble lykkelig når han viste 3812 gr på vekten i dag! Han er akkurat der han skal være i følge kurven sin. Ingen endringer skal gjøres, vi skal fortsette å gjøre som vi gjør. Hun sa til og med at vi var superflinke og at jeg skal klappe meg selv på skulderen. Å pumpe morsmelk på flaske er en heltidsjobb i seg selv. Ikke bare bruker vi enormt mye tid på å vaske og sterilisere alt, men jeg bruker i gjennonsnittlig to timer i døgnet på å sitte og pumpe ut melk. I tillegg må jeg pumpe 2/3 av melka i to flasker og så bytte til to nye flasker for det resterende som kommer ut. Fettet som kommer til slutt skal han ikke ha, så her blir det mange flasker å holde styr på. Lettere å amme vil jeg tro, men situasjonen vår tilsier flaske akkurat nå med tanke på hjertefeilen hans. Han forbrenner ekstra mye fordi han puster fort så derfor skal han få slippe å bruke masse energi på å jobbe for maten sin. Flaske servert til alle døgnets tider 😉

Ellers har det vært en nokså rolig dag i heimen/stua. Jeg våknet opp med piggtråd i halsen og Kim føler seg tett og slapp. Vi kan ikke bli syke nå, lillegutt trenger oss. Inn med ingefær og chili hvis det trengs. Levi er som sagt tett i nesa og i dag fikk vi et kjerringråd; putte noen dråper morsmelk i neseboret hans istedenfor saltvann. Det skal jeg prøve neste gang det er behov for å skylle ut snørra – det kommer ut sykt mye. Heldigvis er det blankt da, hadde vært mer bekymret om det var grønt eller gult. Det er det verste jeg veit å gjøre uansett – han blir såååå sinna.

Tenk at livet mitt omhandler snørr og bæsj. For et år siden var jeg opptatt av fest og fanteri. Godt den tiden nogenlunde er over – jeg trives bedre sånn det er nå til tross for alt vi går gjennom. Gleder meg til å kunne blogge om andre ting, men frem til operasjonen vil dette være hverdagen vår – snørr og bæsj og det som hører med.

I dag smiler jeg, fordi lille Levi har gått opp 122 gr siden tirsdag! Dette feires med å vaske ennå flere flasker, sterilisere og sortere. Orden gir glede – hvertfall i mitt hodet. PS; ekstremt mye flasker eller?! Livredd for å ikke ha nok hehehehe…

God kveld til dere. S

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

6 thoughts on “Vekt oppgang

  1. Jeg leser og leser og er så imponert over dere! Lykke til med alt dere står i og skal gjennom! Levi er så vakker og så heldig som har dere!❤️

  2. Tatt med deg finskjorta hjem ser jeg 😂 Vi har endelig frihelg, og den skal nytes på hytta ☀️ Kanskje vi treffer på svigers/farmor 😊 God helg🍃🍂🍁 hils gutta 💙

  3. Dere er så sterke og flinke! For en heldig gutt som har fått dere to, Sara. Levi er helt nydelig 😍 God klem fra meg ❤️

  4. Det var deilig lesing, nå. får du gi deg selv en klapp på skulderen hver dag , du vet du gjør alt mere enn riktig og bra ♥️♥️Heia jenta mi , vet jo du er 100000mill opptatt av lillegutt , og Kim er også veldig flink . Hurra for dere . Ser at du sender meg en mld då nå slutter jeg , elsker dere😍♥️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top