Savner deg

Kjære hjertet mitt.

Du ligger to etasjer over meg. Avstanden er ikke så stor, men det føles sånn når jeg ligger her på foreldre-hotellet. Jeg er vant til å ha deg rundt meg til alle døgnets tider og nå er du ikke her. Jeg er glad du må sove for å bli frisk og jeg vet sykepleierne tar godt vare på deg, men jeg savner deg. Jeg savner å susse på bollekinnene dine og synge tuttifrutti-sangen jeg har funnet på helt selv. Den får deg alltid til å åpne øynene og smile søtt. Timene går, minuttene går. Lurer på hva du drømmer om der borte.. 

Hei igjen, verdens fineste og omtenksomme lesere. 

Ville bare komme med en liten oppdatering fra sykehuset. Levi er en liten sprellegutt, noe som ikke er så bra i denne fasen. Når han beveger seg, får han trykk i den ene lungen, noe vi ble fortalt at kan være ganske vanlig når man har hatt mye blod som har strømmet til lungene. (For oss strømmer blodet til hjertet, slik det skal gjøre). Dette trykket skal avta, men det er individuelt hvor fort det gjøres. Det er derfor viktig at Levi holder seg i ro.. Det er jo for såvidt bra at han rører på seg, men han er flink til å røre på seg litt mer enn han burde. Mere morfin og mere søvn medisiner. Han ligger også på pustemaskin fortsatt, men jeg tror de skal prøve å ta den bort i dag. Vi fikk beskjed om å ikke bli skuffet om han må på den igjen. Her må man rett og slett prøve seg litt frem. Jeg blir ikke skuffet. Levi bruker tiden sin. Det er vondt å se han ligge der, koblet til alt han er koblet til – men det er viktig å tenke på at mye av dette også kun overvåker han. Han har begynt på noen medisiner for å se om lungetrykket vil avta litt. Det blir spennende å se fremover. Han vil nok ligge på intensiven litt lenger enn vi i utgangspunktet ble fortalt før operasjon, men det er bare bra at han blir så godt tatt vare på. De sykepleierne der borte er jo helt fantastiske. 

I går tok vi oss en tur til byen. Vi skulle bytte batteri til bilnøkkelen og jeg fant de fineste gullringene til ørene. Kim kjøpte de til meg og jeg er sååå happy! Etterlengtet fødselsgave 😉 Vi ble også intervjuet her på sykehuset – det kan jeg fortelle litt mer om en annen gang. På kvelden kom mammaen og broren min. Vi dro en tur ut og spiste – vi er lei sykehusmaten allerede…. Tusen takk for den fine morgenkåpen dere ga til Levi. Gleder meg til han kan bruke den! 

Vi kan ikke gå opp på intensiven før kl 10.00, fordi det er hektisk der oppe i morgentimene. Spent på hvordan natten hans har vært.

Dagen i dag blir rolig. Ingen spesielle gjøremål. Kanskje jeg skal lage en liten film? Kom gjerne med noen tips til hva jeg kan filme/snakke om. Jeg er ikke så kreativ om dagen. 

Ønsker dere en fin onsdag. 

 

 

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

5 thoughts on “Savner deg

  1. Det er en liten tålmodighetsprøve å være på sykehuset til tider. Min lillemann var også mer aktiv enn ønskelig da han ble operert i 2016.
    Det var helt fantastisk å kunne ta han med hjem etter 4 mnd på sykehus!
    Kjenner meg godt igjen at man blir lei sykehusmaten. Lillemann ligger også oppe på intensiven nå, og jeg unngår micro-fiskeboller så langt det lar seg gjøre!
    Håper Levi slipper å kobles opp igjen på pustestøtten og kommer seg fort i god form.

  2. Takk for at jeg fikk komme og slå i hel et par timer av ventetiden med deg og dere – noen timer mindre til gullgutten er i armene dine igjen 😘💙

  3. Håper den lille sprellemannen holder seg i ro så lenge det er nødvendig. Husker fremdeles mye av tiden vi var på sykehuset. Først sjokkbeskjeden om leukemi (blodkreft), deretter et fullstendig nedbrutt immunforsvar pga cellegiften. Så ble det dobbelsidig lungebetennelse og blodforgiftning. Mange tøffe dager, uker, måneder og år. Jeg var forresten “nettopp” blitt gravid da kreftdiagnosen ble stilt, og tilbragte derfor store deler av graviditeten på sykehuset. Heldigvis gikk alt bra, både med seksåringen, og babyen. Har forresten mange gode minner fra sykehuset også. Håper det også blir slik med dere.
    Lille Levi ser ut til å være en tøffing, og det er bra at hjertet hans nå er fikset. Ønsker dere alt mulig godt 🙂 Klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top