📸❤

God morgen🌻🍃

Ville bare stikke innom og ønske dere en god dag og ikke minst helg. Filmen jeg skulle legge ut er halvferdig, da jeg ikke alltid får tid hvis noe uventet skjer. Forrige dagen steppet jeg opp på legevakten med en trøtt Levi. Jeg var litt bekymret. Vi ble sendt til Ullevål. Det ble en full utredning fra legene. Spontan hjertekontroll, lungekontroll og blodprøver. Alt så bra ut (Takk Gud) men en luftveisinfeksjon var det. Levi er blid og fornøyd og matlysten er som før, så jeg er rolig. I går trillet vi tur i sola, kjøpt solkrem og spist lunsj med mitt vakre tantebarn og kusine. Dagen var så fin, mest fordi Levi kan sitte i vogna og få med seg by-livet slik jeg ser det. Han smiler til mennesker rundt seg, spreller med bena om han ser noe som fanger oppmerksomheten hans.. Det er så fint å være vitne til Levi’s første ordentlige møte med verden. Nye inntrykk, nye smaker. Jeg liker at han blir større. Før var det fordi jeg ville hjerte skulle bli større og sterkere, nå tenker jeg mere på alt han skal se og oppleve. Levi er min aller beste venn. Og tenk at vi skal ha sleepovers resten av livet. Han er min så lenge jeg lever. Jeg begynner å gråte bare jeg skriver om det. ❤

Over til noe annet.. Dette er et tema jeg kommer til å snakke om èn gang og nok med det. Vi er veldig opptatt av å bry oss om andre mennesker i dette landet. Mammapolitiet har som regel noe å sette feil på, uansett om du selv føler du gjør det riktig. Jeg kan kanskje virke sterk for mange, men jeg har mine utfordringer jeg også – som mange andre. Jeg velger å dele noen, mens noe vil jeg selvfølgelig holde for meg selv.

Jeg kom over et lite forum hvor noen mennesker påpeker at jeg har et behov for å dele og drar eksponering av sønnen min med i behovet mitt. Etter at jeg tok det nært da flere påpekte det sist, begynte jeg å legge en skrift over bilder hvor levi er alene. På den måten kan ingen stjele noen bilder uten at det viser hvem som eier rettighetene på det. MEN.. Jeg kan aldri vite om noen syke mennesker der ute vil bruke et bilde til noe. Akkurat som du ikke kan vite om ditt facebook-bilde er med i en reklameplakat for kosttilskudd i Kina. Visste du det kanskje? At når du velger å opprette en facebook-profil har facebook rettighetene til alle bildene du legger ut. Du ville tapt et søksmål fordi du har godtatt noe i liten skrift du kanskje ikke har tenkt over.

Vi lever i 2018. Og i 2018 har samfunnet blitt mer åpent, på godt og vondt. Mer bekreftelse, større rom for mobbing på nett, mer ditt og mer datt.. Det er trist at det er slik og jeg rister ofte på hodet av folks tid – tid til å sitte hjemme og skrive dritt til andre for å føle seg bedre selv. Vi har ytringsfrihet takk og lov, men bruk den vittig da iallefall. Selvom jeg får høre at jeg eksponeret barnet mitt, kommer jeg ikke til å slutte av den grunn.😀

Jeg vet hva intensjonen med bloggen er. Jeg vet hva jeg ønsker å få ut av den. Og Levi er med. For bloggen handler om han. Den handler om en familie som prøver å få hjulene til å gå rundt, den handler om alle aspekter rundt det å få et barn som må jobbe litt hardere for å fungere best mulig i samfunnet. Dere har lest om vanskelige perioder, dere har sett oss le i sykehusgangene.. Nå kommer sommeren og jeg ser gode tider i møte. Jeg gleder meg til å vise dere livet med Levi, fortsatt med bilder og video.

La folk få ta sine egne valg. Jeg er moren til Levi og vi som familie har valgt å eksponere han. Levi er det vakreste jeg vet. Så klart er jeg stolt! Så klart vil jeg vise han til hele verden. Så  klart vil folk mene mye. Så klart vil jeg bry meg. Så klart vil jeg fortsette å gjøre det likevel. Denne debatten kan diskuteres i evigheter og jeg dømmer ingen for å dømme meg. Du gjør ditt, jeg gjør mitt.

Ønsker dere alle en god helg❤ Ta vare på hverandre.

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

6 thoughts on “📸❤

  1. God helg til dere også.
    Veldig hyggelig å få lese litt mer om din lille kjernefamilie igjen. Dere er utrolige <3
    Bamseklem

  2. Alltid hyggelig å titte innom å se hvordan det går med dere!
    Kjærligheten til Levi skinner igjennom i alt du skriver!❤️
    Stå på, Sarah!👍
    Ha en fin helg! Gå ut i den fine vårsola og kos deg med den lille, fine familien din!🌞

  3. Jeg er så glad for at jeg får “ta del” i Levi, så bare fortsett med å vise han fram du 🙂
    (ble forresten litt rørt når du kalte meg favoritt-Bjørg <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top