Weekend

“I går var en koselig søndag”, sier Maria kl 08.00 i dag tidlig. Jeg klarte ikke helt å tenke over det, med sovesveis og morgenånde, men etter jeg våknet litt til, tenkte jeg over det. Den var faktisk veldig hyggelig, og slike minner må jeg ta med meg. Kristoffer, som Kim jobber for (han er personlig assistent), fortalte en gang til Kim at det er viktig å ta mentale bilder når man har øyeblikk eller stunder hvor man kjenner på lykke. Kim fortalte det videre til meg og jeg glemte aldri hvor fin den metaforen egentlig er. Så i går tok jeg mentale bilder av øyeblikk som var fine. De skal jeg ikke glemme.

Jeg synes hele helgen har vært koselig.
Maria, Levi og jeg har kost oss i leiligheten med tiltak av trilleturer og innkjøp av mat. Og godteri. Og potetgull. Og brus. Og snus. Og flaxlodd.

Kim har jobbet nattevakter og vært litt i butikken han driver sammen med noen kompiser i sentrum.
Butikken heter “TRAAD” og gutta produserer broderier på alt av tekstiler. Det er seriøst genialt! Selv har jeg laget en body til Levi og en t-skjorte til meg selv☺ Selvom jeg vet den må vaskes i løpet av dagen fordi det gulpes litt fra en liten herremann i huset, gjør t-skjorta meg stolt. Den koster 99 kr på h&m, men det er broderiet som gjør den til min absolutte favoritt.

I dag kommer Maria tilbake etter jobb. Maria og jeg har vært bestevenninner i mange år nå, og vi har hengt som erteris hele veien. Når vi har fått oss kjærester osv, har vi mistet litt kontakt og alltid begynt å krangle fordi vi har vært redd for å miste hverandre. Derfor er jeg så glad for at Kim og Maria har fått et vennskap hvor de kan prate om det meste. I tillegg er hun jo helt forelska i Levi og vil gjerne skifte bleier, mate, bade, trille osv. Det er ikke så mange jeg kunne gitt han til uten å få dårlig samvittighet for litt egentid, men for å bli kjent med han er det jo viktig at de kan gjøre noe sammen alene også. Derfor har jeg fått tid til å se på litt tv, vaske litt og lage gode middager. Helt luksus! Vi gleder oss til Maria er tilbake om 5 timer😂😄 Jippi!

Xx

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

One thought on “Weekend

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top