….

Er gresset grønnere på den andre siden?
Jeg tviler.
Men å krangle om bagateller og se forholdet utvikles i en dårlig retning er heller ikke bra. Jeg trodde at å få et hjertebarn med en tøff start ville sette ALT i perspektiv, derfor blir jeg sur for at vi tillater bagateller og unødvendig klaging og krangling.

En pause er kanskje riktig nå. Det er jo Levi som kommer først. Om Levi har det bedre at vi er hver for oss, må det kanskje til. Men igjen sitter jeg og grubler.. Er dette en tøff periode som vil gå over? Med en liten baby, våkennetter, kontroller her og der? Skulle ønske noen hadde en bruksanvisning på hvordan vi kan være de beste støttespillerne og kjærestene for hverandre.

Jeg bor ikke hjemme om dagen. Levi og jeg rigget oss til et annet sted. Kanskje det får oss til å endre oss, kanskje valget blir enklere.. Spør du meg, spør jeg deg.

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

3 thoughts on “….

  1. Dessverre er det svært vanlig at foreldre med syke barn går fra hverandre. Men tenk litt motsatt: Hvor slitsomt er det ikke å være helt alene med det syke barnet? Jeg tror det beste er å stå sammen, selv om ikke alt er rosenrødt. Er det kjærlighet til hverandre i bunnen av forholdet, så tåler det mye. Jeg håper dere “står han av”.

  2. Så leit å lese😞 Ring meg gjerne, vi har levd med kaos siden 1997 OG har kommet oss igjennom det som par❤️

  3. Så trist å lese at dere føler det sånn.. Det er nok dessverre veldig vanlig. Vi hadde en veldig tøff start da nr 1 ble født, og jeg var overbevist om at jeg taklet ting bedre alene enn i par. Jeg ba om en pause i forholdet også. Heldigvis var mannen min fast bestemt på at det var ammetåka, kaoset og sykehusbesøkene som snakket, og ikke hjertet mitt. Han overbeviste meg om at vi skulle satse på forholdet, og at vi kom til å klare det sammen. Hadde det ikke vært for han, vet jeg ikke hvor forholdet hadde vært i dag! Men vi er fremdeles sammen i dag, har fått enda et barn, og gifter oss om et halvt år.
    Vet ikke hva jeg ønsker med denne kommentaren egentlig, annet enn at jeg kjenner godt igjen den følelsen du sitter med. Jeg var helt sikker på at vi hadde det bedre hver for oss, men når jeg ser tilbake på det nå, hadde jeg aldri klart alt uten han.
    Sender mange varme tanker <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top