Et innlegg om bæsj

Akkurat nå ligger jeg på rommet med tårer i øynene. Kim og Levi skravler i stua. Aldri før har jeg møtt en så god, leken, omtenksom og omsorgsfull far. Jeg ser hvor mye han  …

STOPP!

Levi hylgråter! Vi hører han presser og presser. Kim løper ned på badet med Levi, jeg reiser meg opp av senga og vi løper rundt hverandre og stresser med levi i armene. Vi tar tempen på han og en hard kringle kommer ut. Han gråter fortsatt og jeg prøver å gi han en oljeklyx men Kim tror jeg tar for mye. Han gråter, jeg gråter og er sur på meg selv mens jeg løper på kjøkkenet for å lage litt sukkervann. Kim løfter han til brystet sitt, han får en dråpe sukkervann på smukken og sovner i armene våre. Puhhh..

Litt komisk at dette skjedde akkurat, mens jeg lå i senga og skulle skrive om hvor idylliske og søte de hørtes ut fra stua hahaha. Å se barnet sitt ha vondt er så hjerteskjærende, men å se at han får det bedre igjen kort tid senere er følelsen av lykke. Og at man som et par klarer å samarbeide i en kaotisk situasjon, kaller jeg teamwork. Det er ikke noe alvorlig at barnet er hard i magen, men det er like vondt å se han gråte av smerte uansett hva det er. Poenget mitt er vel at jeg kan relaterer meg til alle småbarnsforeldre som har hatt eller har opplevd baby med hard mage 💩😂😀

Lite tips: prøv å unngå ‘malt’ som de fleste helsestasjoner anbefaler –  hvis barnet ditt sliter med treg og hard mage. Vi har alltid puttet et par dråper naturlig olivenolje i grøt og melk. Da har han ikke hatt vondt i det hele tatt. Jeg har ikke gjort det på noen dager, og da ble han slik som nå. Olivenolje er bra også, så en trenger ikke å være redd for å gi det. Det smører kroppen innvendig og selv bruker jeg det på kroppen, i håret, som øyekrem osv. Hvis barnet ditt ikke sliter med slikt, er det ikke noe å vits vil jeg tro – men olivenolje i seg selv er bra for kroppen på mange måter så det skader ikke likevel.

Tilbake til Kim.. Tenk at jeg er så heldig som har deg. Du er verdens beste pappa for Levi selvom jeg kan bli grinete for at du glemmer å sette på lokket på morsmelkerstatningen. Eller de få nettene du har glemt å lukke kjøleskapsdøra og jeg våkner opp på morgenen med VARM melk til kaffen min. Eller de gangene det ligger sjokoladepapir på bordet som hadde tatt deg to sekunder å rydde opp. Vi har våre diskusjoner som alle andre, men jeg har deg som far til mitt barn. En far som elsker av hele sitt hjerte. Mange er alene, noen med barn, noen med ønske om barn. Noen får ikke hjelp av barnefar, noen krangler kanskje konstant. Jeg tenker over det her jeg ligger… At livet er fint å ikke leve alene. Og hvis du som leser noen gang føler deg ensom og alene.. Send meg en mail. Klem S

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

2 thoughts on “Et innlegg om bæsj

  1. Tenk det, at han som gråt av “skuffelse” da han fikk vite om annerledesbarnet sitt, nå er verdens beste og mest stolte pappa til det samme barnet 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top