Wrom wrom

God søndag 😊

I dag sov vi til vi våknet av oss selv. Kaffe og rolig frokost ble det også. Jeg har jo rast ned i vekt i det siste og da flere rundt meg begynte å poengtere det måtte jeg ta en liten runde med meg selv. Jeg har nemlig ikke gått inn for det, jeg har rett og slett hatt for mye tanker og glemt å sette av tid til å spise. IKKE bra. Så den siste uken har jeg passet på å få i meg både vann og mat – gjennom hele dagen. Nok om det..

Jeg føler jeg klarer å senke roen når vi har litt barnefri og det har vært veldig hyggelig å bare være oss to noen dager. Jeg har dog sovet litt urolig i natt. Kim kan ofte vekke meg eller fortelle meg dagen derpå at jeg har prata i søvne – noen ganger gråter jeg eller så sier jeg de rareste ting. For en stund tilbake hadde jeg reist meg opp og sagt at vi måtte lage ‘brente kreoler’ (??) og i natt trodde jeg Levi hadde fire forskjellige mødre. Blant annet kusina mi Celina. Haha😀

Etter frokost hentet vi Levi og som sagt, naturen er virkelig noe å bruke. Det var SÅ vakkert med snø på trærne og stillhet rundt oss. Vi så masse rådyr på nært hold som tittet på oss med nysgjerrige blikk. Det var helt utrolig å se! Vi er så heldig som bor i Norge – og noe av det mener jeg helt klart er den fine og friske naturen vår. Tenk at vi kan være hos svigermor når vi vil, spenne på oss ski og bare utforske. Jeg skal kjøpe ski til Kim neste år. Han får øve på å holde seg på beina og jeg får øve på å ha Levi i pulk. Jeg gleder meg.

Det ble litt grøt og kveldsbad til kvelds før Kim og Levi tok en liten “kjøre-time” på rommet hans. Levi fikk nemlig den kuleste julegaven i år. En el-bil med radio og hele pakka. Visst er den fin å se på og vi kan også styre den med fjernkontroll. Når snøen er borte, skal vi lett cruise rundt i borettslaget med den. Vet ikke hvem som ble mest glad for den, men jeg tror vi som foreldre føler vi har fått ny familiebil. Levi skjønner nada😂 Skulle nok fått den om et par år, men besteforeldre for første gang klarer ikke alltid vente. Denne skal vi ta vare på iallefall, selvom den tar halve lekerommet hans. Takk til mommom og poppop ❤

Tenkte jeg skulle fortelle litt om hvordan julen var for oss og hvorfor vi var tilbake på sykehuset deler av nyttårsaften. Jeg har også en oppfordring til vår kjære helsemimister som jeg håper dere vil hjelpe meg å dele, om dere er enige med meg såklart. Kanskje han går med på å møte meg til debatt? Det hadde vært en drøm! Skal lage et innlegg om dette senere.

God natt 😙💤 Håper jeg ikke snakker i søvne i natt. Stakkars Kim som må få meg ned på ‘jorda’ igjen. Vi kan jo ende med å vekke Levi også.. (Hehe)

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

3 thoughts on “Wrom wrom

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top