Ei litta snøstorm

God kveld til dere.

Levi og jeg begynner å få noen rutiner i hverdagen, noe jeg synes er så koselig. Spesielt nå som han har blitt så glad i bade. Hver kveld får han grøt til kvelds etterfulgt av bad. Det er noe spesielt med å se hvordan barnet ditt opplever forskjellige ting for første gang – enten det er en smoothie som ikke faller i smak eller vannet som renner fra dusjhodet. Jeg kan ikke annet enn å le – vi ler mye av han allerede. I tillegg har han begynt å lage trutmunn og spytte? Lurer på hva det kommer av egentlig.. Hehe.

Jeg var jo så nervøs når Kim skulle begynne å jobbe igjen og jeg kan fortsatt kjenne på litt urolighet før Kim drar ut døra for å gå på jobb. Han jobber turnus og er ikke hjemme før midnatt noen ganger. Jeg føler meg tryggere hver dag da, det skal nevnes. I dag tok vi turen til mommon min. Jeg har et veldig spesielt bånd med henne og har bodd hos henne i perioder. At hun har blitt oldemor er jo så stas og jeg er så takknemlig for at hun får oppleve det. Vi spiste middag og mommo fikk tid til å se Levi uten stress. Enten har vi vært på cafè hvor jeg bare stresser rundt og ender med kald kaffe. Jeg er ingen senter og cafè-mor har jeg merket. Jeg holder meg heller hjemme eller på tur rundt i nabolaget – der er jeg tryggest. Barselgruppe takket jeg pent nei til når jeg ble spurt – fordi vi lå så mye på sykehus og jeg var så redd for å bli lei meg av å sammenligne nybakte mødre som snakket om helt andre ting enn jeg hadde i tankene på det tidspunktet. Jeg tror jeg hadde takket nei uansett omstendigheter likevel. Det er mere fordi jeg kan slite med angst i sosiale settinger. Her går vi i pysj til det passer oss – i hula vår som jeg kaller det så fint.

… mommo og Levi koser seg 💟💖

Da jeg hadde kommet meg hjemover med t-banen fra sentrum etter besøket hos mormor, var det snøstorm på gang. Jeg sklir nedover bakken fra t-banen med vognen foran meg. Den gikk så fort men jeg holdt fast med begge hender. “Kunne jo strødd nedover spleiblanke glatter fra t-banen da, idioter”, sier jeg mens jeg fyker nedover. Da vi hadde overlevd den situasjonen begynner jeg å lete etter nøklene hjem. Jeg finner jo såklart ut at jeg har glemt igjen nøklene hos mormor. Jeg var på vei tilbake, med tårer i øynene, da mormor sier jeg skal bli stående. Hun ville komme i taxi for å levere nøklene. Jeg rekker ikke å legge på før telefonen min går tom for batteri. Jeg er redd hun ikke vil se oss, så der står vi i snøstormen og ventet på nøkler.. Levi er heldigvis innpakka som aldri før, ser han nesten ikke oppi vognposen der han ligger, men så lenge han er varm og tilfreds står jeg gjerne i evigheter i snøstorm jeg altså. Tror jeg begynner å kjenne på en urinveisinfeksjon men hey! Levi sier med en rolig stemme i hodet mitt: “Detta klarer du mamsen, prøv å ha hull i hjertet a, slå den😉” Urinveisinfeksjon kan gjøres noe med, så jeg er takknemlig likevel. Rart hvordan tankegang endrer seg etter tunge tider. Så da ble det kveldsbad og en ren liten gutt klar for senga til slutt. Heia rutiner som kan holdes! Og heia meg som surrer hele tiden 😀

Prøv å ikke skli på isen, det er så glatt. Jeg skal kjøpe meg brodder – selvom Kim kommer til å le. Safety first! God natt fra meg☄💤

..Ren liten badenymf klar for senga💤💙

..Tante-Julie var innom for å hilse på en tur i dag. Vi så på fantorangen – Levi elsker å se på 😍

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

6 thoughts on “Ei litta snøstorm

  1. Brodder er ikke dumt! Jeg må ut og fôre dyr uansett vær og føre, og har nå brodder på støvlene mine. Likedan har jeg et par i bilen, sånn i tilfelle 🙂 Det er MANGE typer. Sørg for et par som er lette å ta på og av.
    Og skulle du få lyst til å bli med i ei barselgruppe, så meld deg på. Levi har sikkert godt av å møte andre små. Og jeg tror faktisk det er bare DU som vil sammenligne småtassene. Aksepter at Levi (kanskje) er litt seinere enn andre på sin alder (det tror jeg du gjør også :-), og se heller på slike treff som “opplysende” for andre som kanskje vet like lite om Downs som du en gang gjorde 🙂

  2. Så fint å ha dyr rundt seg. Min drøm er å eie en gård med dyr, men jeg må vel kanskje innrømme at jeg ikke har kunnskapene nok til det 🙂 Hyggelig å få et bedre bilde av deg og hva du driver med. Jeg skal definitivt anskaffe meg brodder! Og takk for tilbakemelding ang barselgruppe. Jeg vet ikke helt om jeg er klar for det, men jeg begynte å tenke i litt andre baner rundt det, da du skrev det du skrev. Det er faktisk helt riktig og fint for Levi å treffe andre barn og kanskje det ville vært bra for meg å sosialisere meg også. Jeg tenkte kanskje å dra på babysvømming med han men jeg er så redd for at han skal bli syk. Jeg skal prøve å se om det er et basseng med god oppvarming i nærheten. Det hadde jo vært hyggelig 🙂 Takk for at du følger med her inne. Blir alltid glad for at du tar deg tid til å kommentere, Bjørg. God helg!

  3. Så fin han er 💙
    Skjønner at barseltreff ble mye på den tiden. Men er bare å rope ut så triller jeg & baby Noah gjerne en tur med deg og lille levi💙 Var jo så hyggelig å treffe på deg den dagen på linderud 😊 Du får hilse Kim fra meg og si brodder er kult når man er mamma z- mine ligger alltid under vogna 🤣 møkk flaut av og til men men safety first🙏🏼🙌🏼
    Kose dere inne i snøværet & god helg✨🌸

  4. Hei, Kathrine! Så koselig at du følger med oss 🙂 Var jo så hyggelig å treffe på deg! Jeg triller gjerne en dag med dere – vi bor jo ikke så langt unna hverandre heller! Kim hilser masse tilbake <3 Gleder meg til Kim sklir på isen med converse skoene sine. Da kan vi fnise godt 🙂 Ønsker deg og dine en god helg! Ps; Jeg har ikke facebook, men vi kan holde kontakten via Kim!

  5. Så hyggelig – da gleder vi oss til trilletur 🙂
    Huff ja, en dag sklir han på isen med sånne sko, da får vi fnise litt før vi låner han brodder🤣
    Takk, ha en god helg og nyt barnefri 🙌🏼😊
    Okaii, da kan vi bare holde kontakten via Facebook 🙂

  6. Hei Sarah.
    Først må jeg bare si, for en kjekkas lille Levi er! Han er helt nydelig <3
    Du skriver så utrolig bra, rett fra hjertet- og det treffer meg sterkt.
    Godt og se at han har kommet seg så bra etter den tøffe starten deres.
    Masse, masse lykke til videre, gleder meg til å følge veien deres videre.
    Hilsen Adele, også Mamma til en Levi.
    (Vi møttes i Vestby mens Levi fortsatt lå i magen din)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top