Maskingevær på mc`ern

God søndag fra meg og verdens søteste trøtting over her.

Håper dere har hatt en fin helg hittill. Søndager er fine, har alltid satt pris på at de fleste butikkene er stengt én dag i uka. Det gir oss rom for å hvile i en nokså stressende hverdag. I dag skal vi fylle den med tur på Ekeberg – jeg har nemlig ikke vært i form denne helgen så jeg har holdt meg mest mulig innendørs. Jeg føler meg litt bedre, halsen er ikke like vond – hurra! 

På fredagen var jeg ute med to gode venner og spiste middag. Det ble noen glass også, men jeg var hjemme til klokka 23.00. Veldig hyggelig – fnisete og skravlete. Jeg har ikke behov for å dra den helt ut lenger, jeg savner gutta mine så fort jeg er ute av døra – men viktig å kunne slippe skuldrene litt. Kim skal på hyttetur neste helg så da blir det full rulle her hjemme kan jeg tro 🙂 

I går var jeg i skikkelig dårlig form, ikke noe fyllesyke akkurat, men vondt i hals og ører. Levi og jeg dro en tur til mamma og Ove, jeg fikk sove noen timer og de fikk kose med lillegutt. Hjemmelagde kjøttkaker og “stjernekamp” på tv´n.. Ahh, luksus. Lenge siden jeg har vært der, tenk at jeg tok alt sånn for gitt før. Ingenting er som å komme “hjem” til gamle trakter. Kim hentet oss på kvelden og på vei hjem ville Kim innom Mc Donalds for litt kveldsmat. Vi kjørte gjennom mc´drive og vi var tydeligvis ikke de eneste som hadde lyst på junkfood en lørdagskveld. Plutselig ser jeg to menn gå rundt på parkeringsplassen i militær dress og maskingevær. Jeg blir helt stressa og skriker “nå blir det massakre på mc´donalds!”. Kim blir stressa også, litt på grunn av meg men også fordi vi står fast i køen, med biler foran og bak oss. Jeg så for meg at de kom og meide ned alle sammen og jeg begynte febrilsk å tenke ut en rømnings plan. Da vi hadde betalt, kjører vi forbi restauranten og der sitter hele militæret smilende med hver sin burger i hånda. Vi kunne ikke annet enn å le av hele situasjonen men hallooo.. Er det vanlig å gå rundt med maskingevær liksom? Etter alt som har skjedd og alt jeg leser om, kan jeg ikke være annet enn redd. Jeg holder meg mest mulig borte fra store folkemengder, blikke no by-tråkking midt i Oslo på 17 mai her nei.. Terroristene vil skape frykt, og det klarer de. Jeg er redd og det kommer jeg til å fortsette og være. 

Uansett.. Ønsker dere en finfin søndag! 

 

Borte bra, men hjemme hos han her er best <3

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 112

4 thoughts on “Maskingevær på mc`ern

  1. Good day! I could have sworn I’ve been to this website before but
    after browsing through some of the post I realized it’s new to me.
    Nonetheless, I’m definitely glad I found it and I’ll be book-marking and checking
    back often!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top