Melkespreng

God kveld nære og kjære.
Håper dere har hatt en fin søndag. Her har det ikke skjedd så mye nytt, samme tralten som vanlig bortsett fra at Levi begynner å skjønne tegninga med å holde smukken sin sjæl (skal ikke undervurdere downs syndrom ass ;-)). Vi fikk besøk av Mikail og familien en times tid også – dette har jeg gledet meg til lenge. Mikail var i hundre i dag, masse energi som vanlig. Han har vokst så mye i sommer (snart høyere enn Kim jo ;-)) og det virket som han var rimelig klar for 1. skoledag imorgen med ny skolesekk og nytt penal. Tenk at han skal begynne i 1. klasse, tiden bare flyr avgårde! Levi fikk masse kjærlighet i dag (selvom han tok seg en god cowboystrekk) og vi fikk gaver i fleng. Jeg elsker å få gaver av Mikail og familien (får aldri pakke opp selv såklart hehehe). Her er det alltid brukt kreativitet og tid. Levi fikk både ullklær, bodyer og et kjempefint smykke. Jeg fikk bodylotion som luktet honning og Kim fikk sjokolade. Det fineste av alt var det nydelige kortet som var skrevet. Tusen takk. Vi er så takknemlige for alle som bryr seg om Levi. Han har virkelig en stor gjeng i livet sitt. Onkler og tanter (venner av oss), familie og ikke minst en heiagjeng av mennesker vi ikke kjenner så godt. Det var som tante Monica sa på telefonen igår; “Man trenger ikke så mye mer enn kjærlighet for å føle at livet er komplett”. Jeg er helt enig.

Som sagt tidligere var vi i bryllup i går. Wow sier jeg bare. Zahra (bruden) var så utrolig vakker og Kasim burde være STOLT. Han så forøvrig ut som en pakistansk prins og jeg kan si meg enig med Ulf i at han var kjempefin. Jeg vet Kasim leser bloggen av og til, så misforstå meg rett når jeg sier: TTT (ting tar tid). Å skulle mette 500 mennesker, alle skal ta bilde med brudeparet, taler, kaker, you name it.. Det ble litt for lenge borte for denne gamle dama her si. Jeg var tilbake på Rikshospitalet før bryllupsmiddagen var servert. Jeg tror det var en blanding av savn og melkespreng… Da jeg var tilbake hos Levi igjen følte jeg meg hel i kroppen og halvtom i jura. Å bli kvitt den melka er som å bli kvitt en fis du har holdt inne en hel dag. (Halvdårlig sammenligning, men dere skjønner poenget) Sykt digg! Mamma (mormor) hadde storkost seg med lillegutt her på hjerteavdelingen. Hun er så forelska og det er så rørende og fint å se. Jeg trodde vi var nære før, for mamma og jeg har alltid hatt et spesielt bånd, men etter Levi ble født er det annerledes. Det er en blanding av større respekt og forståelse for det å være mor, men også at hun har vært den viktigste støttespilleren (for både Kim og meg) i perioden fra vi fikk vite at Levi hadde hjertefeil og downs. Misforstå meg rett, alle nære og kjære har vært der for oss, men hun har vært med på alle kontroller, alle samtaler og møter. Når jeg var i fødsel lå Kim og mamma på en sakkosekk på gulvet og så på boksekamp sammen. DÈT varmer hjertet mitt.

Da er det en ny uke. Blir spennende å se hva den bringer. Jeg har ikke orket å snakke med så mange i den uken som har vært, men denne uken får jeg et par besøk. Svigermor, et par venninner og sikkert noen familiemedlemmer. Mommo (min mormor) er på bedringens vei og jeg er glad for at alle rundt meg er friske og raske. Levi holder seg stabil og vi tar èn dag av gangen (eller egentlig 3 timer av gangen. Gutten gjør jo ikke annet enn å spise og drite)…

Hei og hå! Xx

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 113

9 thoughts on “Melkespreng

  1. Kjære kjære Sarah 🙂
    Så fantastisk å høre om alt du skriver..du er ufattelig flink til sette ord på alt, på både godt og vondt… For en nydelig gutt dere har fått. Jeg blir så rørt over alt du skriver. Du ER faktisk en super-blogger,du skriver sånn rett fra hjertet og det rører meg og alle som leser. Jeg leser alt og hver gang du kommer med noe nytt følger vi med. Så utrolig godt høre at dere er to som spiller på lag. Dere og hele familien. Nydelige Levi ❤

  2. Hehe, du får sagt det du Sarah! Nå har vi ledd godt her alle sammen rundt middagsbordet. Skal hilse så mye ❤️

  3. Hei vennen 🙂 det var så hyggelig å få møte Levi og dere. Barna snakket om Levi hele veien hjemover <3

  4. Siri: Så gøy at dere ler. Er jo ikke bare tragedie dette her. Gleder meg til du skal hilse på! Hils alle så mye. Stor klem til tanta mi.

  5. Herlighet han er jo bare så utrolig nydelig. Og det er du også. Vakker mor og en nydelig liten gutt 😍 Tenk så mye glede han gir nå og vil gi senere. Jeg har jobbet med så mange barn og ungdommer med Downs og vet du hva? De er så unike , fantastiske mennesker. De er uten fordommer , de har bare litt ekstra kjærlighet å gi. De lever lykkelige litt uforstående til alt det kjipe som skjer i verden. Og de utsonderer en fantastisk energi. Tenk så mye fint dere har i vente. Med Levi som alle andre barn. Første skritt, første tur i dyreparken, første krangel , turer i marka , tur til syden, første skoleball. Nei du. Det blir så fint. Og han var jo bare så nydelig at jeg smeltet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top