Tusen takk

Da jeg fikk idéen om å lage denne bloggen, var jeg uviten og redd. Utviten over hvem den lille i magen var, og redd for hva folk rundt meg skulle tenke og si. Samtidig følte jeg at det var noe jeg trengte å formidle, selvom jeg ikke helt visste hva det skulle være. Jeg skulle få frem min redsel over at Levi ikke skulle bli godtatt og tatt vare på i samfunnet. Jeg følte det var min plikt som kommende mor å sette ord på at vi i samfunnet på mange måter er styrt av det “perfekte”, og jeg var full av frykt over at han ikke skulle passe inn i den illusjonen vi alle streber for å oppnå. Jeg har selv levd livet mitt i konstant frykt for å ikke være bra nok, perfekt nok. 

Da jeg nevnte blogg idéen for Kim, ble jeg fort overbevist om at dette var bra for oss – som kjærester og som nybakte foreldre. Jeg ble også overbevist av venner rundt oss om å inkludere de som vil være en del av Levi´s liv. Og jeg har i dag blitt overbevist av samfunnet om at det uperfekte kanskje er det fineste av alt.

Vi har fått kjærlighetsfulle brev fra mennesker vi ikke kjenner, venner har delt bloggen videre, titalls har sendt tekstmeldinger. I tillegg har lesertallene blåst oss av bane og vi føler vi ikke har fått rukket å takke. Til alle dere: Tusen takk for all kjærlighet og varme. Vi gråter av lykke. Lykke over å få en så vakker, liten gutt men også lykke over all kjærlighet og varme fra dere. 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jente/26/Oslo. I magen min har jeg en liten gutt som snart skal få hilse på verden. Sent i svangerskapet fikk vi vite at han har et ekstra kromosom 21 - downs syndrom. Han har også en hjertefeil som gjør at han må gjennom en åpen hjerteoperasjon etter han er født. På denne bloggen vil jeg dele tanker rundt det å bli mor for første gang - til en som er litt annerledes.
Posts created 112

10 thoughts on “Tusen takk

  1. Gratulerer til dere alle tre 😍 Så fint du skriver og så reflektert du virker så er jeg sikker på at lille vakre Levi gjorde et flott valg av foreldre. Ønsker dere all lykke videre, og fingre og tær krysses for at veien videre går så bra den bare kan. Klem fra meg 😊

  2. Lille bolla vår 💙 Gleder meg allerede til å se deg igjen og bli kjent med deg 💙 Smask fra tante 💙

  3. Det ‘uperfekte’ ER det fineste av alt🤗 Kos dere masse med vakre Levi❤️

  4. Tusen takk for at dere deler – lille Levi er nydelig. Og han kommer til å få det beste livet kan tilby – med den flotte familien han har. Jeg gleder meg til å følge dere videre.

  5. Gratulerer så mye alle 3!
    Så nydelig Lille Leiv er, gleder oss til å følge han videre og etterhvert møte han.
    Hilsen Lasse W, Camilla og Linéa på kløfta

  6. Herlighet for en nydelig gutt dere har fått 💙 min Levi gutt og Lily vi gleder oss til å treffe dere … 😘 Kos og klem Aimee, Luis, Levi og Lily ❤️

  7. Gratulerer så mye med den nydelige gutten deres, Sarah. Fy søren så fin han er. Gleder meg masse til å følge dere videre. Stor klem fra Heidi og Liamsen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top